weer koud in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marina Vries - WaarBenJij.nu weer koud in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marina Vries - WaarBenJij.nu

weer koud in Chicago

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Alweer paar dagen verder en het is inmiddels een flink stuk kouder geworden.
Ben nog even door gaan shoppen om het af te leren, maar nu kan er echt niks meer bij in de koffer en is het genoeg geweest!
Op de heel warme maandag op de dag van Thessa's vertrek zijn we naar het aquarium geweest. Zo doe je nog eens heel andere dingen dan in Nederland. Het was "amazing" " awesome", ik hou van levende vissen. S. niet weg te slaan bij haar lievelingsdieren, de otters. Alleen de klassen schoolkinderen die er rondliepen, die moesten ze ducttape voor de monden plakken. wat een kabaal maakten ze.
S ging Thessa naar het vliegveld brengen en ik ben naar het Art Institute gegaan, het Rijksmuseum van Chicago: Monets, van Goghs en wat dies meer zij. Mooimooimooi.
Vervolgens in het Millennium Park de beroemde Cloud Gate bekeken, de gigantische glimmende boon. Geen foto van gemaakt.
Gisteren het eerste Frank Lloyd Wright (hierna af te korten tot FLW) ontwerp gezien: zijn eigen huis en studio gelegen in Oak Park, een suburb. Half uurtje metro hier vandaan. We hadden een rondleiding geboekt en een wandeling door de buurt met koptelefoon op. In de buurt dus ook veel FLW huizen. Een bijzondere ervaring. Wij zijn enorme FLW fans, mocht dat nog niet duidelijk zijn. S heeft foto's gemaakt.
Gistermiddag naar het Museum of Contemporary Art: Calder mobiles gezien. Schitterend. En onze slag geslagen in de museum shop. Telt niet mee bij de kleding- en schoenenaankopen.
's Avonds kijken we hier lekker Amerikaanse sitcoms tot het niet meer te harden is vanwege al die reclames tussendoor!
Deze morgen vroeg koffies gehaald bij de Starbucks hier tegenover, heerlijk. We zitten vaak in Starbucks, blijft relaxte ervaring hoewel S de koffie te slap vindt.
Vandaag naar het Charnley/Persky house geweest, een mede-ontwerp van FLW. We raakten helemaal geinspireerd, wat een prachtig houtwerk. S heeft er foto's van gemaakt.
We kijken onze ogen uit naar de mensen hier, zoveel extremer dan bij ons. In de metro stond een meisje met over heel naar been tattoo's van Starwars figuren: op de voorkant Chewbacca en op de achterkant 3CPO.
Tot zover weer.

• 17 Mei 2014 - 22:38

Hans:

Metro is dat nog altijd die dubbeldeks Metra met die conducteur?
    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt.
    groeten,
    Hans