laatste dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marina Vries - WaarBenJij.nu laatste dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marina Vries - WaarBenJij.nu

laatste dag Chicago

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Chicago

om met 3 dagen geleden te beginnen: naar een concert van het Chicago Symphony Orchestra geweest, dat Richard Strauss speelde, o.a. Metamorphosen. Schitterend, en wat een vakmanschap.
En de dirigent was .... Edo de Waard. Hij viel in voor een zieke dirigent.
Volgende dag een excursie buiten Chicago naar het Farnsworth House, ontwerp door Ludwig Mies von der Rohe, hierna te noemen MvdR, maar hij komt hierna eigenlijk niet meer voor. Een uurtje in de bus met nog 12 andere toeristen. Het huis was prachtig, i.p.v. muren glas rondom en een megastrak ontwerp. Weet even niet meer wat we daarna gedaan hebben, ongetwijfeld een paar winkels en Starbucks binnengegaan. Dat doen we overal tussendoor, erg prettig.
Op vrijdag ben ik in mijn eentje naar FLW's Robie House geweest in South Chicago, met metro en bus. Het was erg koud, zeker onder de 10 graden. En dat terwijl we begonnen met 25 graden! Ook weer een fantastisch ontwerp. De rondleidingen zijn ook altijd er goed en megaduidelijk. Heb me kunnen inhouden in de museumshop. Altijd zo duur, maar je betaalt dan ook mee aan het museum zelf. Op Amazon koop je hetzelfde product alleen voor de kale prijs, savvie? Je merkt dat in de South Side veel meer zwarte mensen wonen.
Gistermiddag de film " Belle" gezien, redelijk. Niet echt een must-see. Verwonderden ons over de enorme emmers popcorn die de mensen eten tijdens de film.
Vandaag is de temperatuur draaglijker. We hebben een rondleiding gedaan met nadruk op Art Deco. Een aardige ho gaf de rondleiding, waarbij we allemaal oortjes inkregen, waardoor je hem hoorde. Het straatlawaai is hier dusdanig dat het niet anders kan. Ook weer .... schitterend. Er zijn niet veel art deco skyscrapers, maar die er zijn ...
We waren daarna uiteraard toe aan een Starbucks shot en heeft S me langs het Millennium park geleid waar ik enkele sights had gemist de eerste keer.
Via Victoria's Secret (2 dingen aangeschaft, en dan moet je met die afschuwelijke rose tas over straat) met de bus terug naar onze loft.
Morgen vroeg op en met onze huurjeep richting Pittsburgh.